ข่าวประชาสัมพันธ์

มาร่วมเป็นกำลังใจให้เว็บด้วยการสมัครสมาชิกวีไอพี ~~ เลือกปีที่ท่านต้องการได้โดยไม่ต้องเรียงปี ~~ ปีละ 350 บาท สมัคร 2 ปีลดเหลือ 600 บาท ~~ มีไลน์กลุ่ม VIP จำนวนหลายร้อยท่าน เอาไว้ปรึกษางานซ่อม ~~ เข้าถึงข้อมูลด้านเทคนิค ข้อมูลเชิงลึกมากมาย.....


ผู้เขียน หัวข้อ: มิตซูบิชิ ไทรทัน ขึ้นสองโค๊ด เลยมันเป็นที่อะไร รถติดได้ แต่วิ่งไม่ค่อยออก  (อ่าน 5733 ครั้ง)

0 สมาชิก และ 1 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้

ออฟไลน์ Auto Man

  • Administrator
  • หัวหน้าศูนย์ซ่อมสร้าง
  • *****
  • เจ้าของกระทู้
  • Joined: ก.ย. 2558
  • กระทู้: 37146
  • สมาชิกลำดับที่ : 1
  • เพศ: ชาย
  • มือผู้ให้ย่อมสูงกว่ามือผู้รับ
    • เว็บชุมชนคนรักช่างยนต์
    • อีเมล์
   มีเพื่อนสมาชิกในวงการช่างยนต์ ได้สอบถามว่ารถมิตซูบิชิ ไทรทันนี่แหละ แต่ไม่รู้ว่าเกียร์ธรรมดา หรือเกียร์ออโต้ (ไม่ได้ถาม -ลืม)
บอกว่ามีโค๊ดขึ้น 2 โค๊ด คือ
1. U1101 T/M CAN TIMEOUT/NOT EQUIPPED
2. P1626 INJECTION Q.VALVE(NET CODING)

ประมาณนี้  ไปเสิร์ชหา เจอมาว่า

Code No.U1101 T/M CAN timeout/Not equipped


caution   
If diagnosis code No.U1101 is set in the ETACS-ECU, diagnose the CAN main bus line.
Whenever the ECU is replaced, ensure that the input and output signal circuits are normal.
TROUBLE JUDGEMENT


If signal from the A/T-ECU cannot be received for 2500 milliseconds or more, the ETACS-ECU sets diagnosis code No. U1101.
PROBABLE CAUSES



Malfunction of the A/T-ECU
Malfunction of the ETACS-ECU
Malfunction of the CAN bus
DIAGNOSIS PROCEDURE


STEP 1. M.U.T.-III CAN bus diagnostics


Use the M.U.T.-III to diagnose the CAN bus lines.
Q. Is the check result normal?

Go to Step 2.

Repair the CAN bus line (Refer to GROUP 54C - Troubleshooting ).

STEP 2. Check the M.U.T.-III Diagnosis code for other systems


Check that the A/T-ECU set a diagnosis code.
Q. Is the diagnosis code set?

Diagnose the A/T-ECU (Refer to GROUP 23A, Troubleshooting ).

Go to Step 3.

STEP 3. Check whether the diagnosis code is set again.


Check again if the diagnosis code is set in the ETACS-ECU.
(1)Erase the diagnosis code.
(2)Turn the ignition switch from "LOCK" (OFF) position to "ON" position.
(3)On completion, check that the diagnosis code is set again.
Q. Is the diagnosis code set?

Replace the A/T-ECU (Refer to GROUP 23A - A/T-ECU ). After replacing the ECU, carry out the CAN bus diagnostics. Then go to Step 4.

A poor connection, open circuit or other intermittent malfunction is present in the CAN bus lines between the A/T-ECU and the ETACS-ECU (Refer to GROUP 00, How to Use Troubleshooting/Inspection Service Points - How to Cope with Intermittent Malfunctions ).

STEP 4. Check whether the diagnosis code is set again.


Check again if the diagnosis code is set in the ETACS-ECU.
(1)Erase the diagnosis code.
(2)Turn the ignition switch from "LOCK" (OFF) position to "ON" position.
(3)On completion, check that the diagnosis code is not set again.
Q. Is the diagnosis code set?

Replace the ETACS-ECU (Refer to ). After replacing the ECU, carry out the CAN bus diagnostics. Then go to Step 5.

A poor connection, open circuit or other intermittent malfunction is present in the CAN bus lines between the A/T-ECU and the ETACS-ECU (Refer to GROUP 00, How to Use Troubleshooting/Inspection Service Points - How to Cope with Intermittent Malfunctions ).

STEP 5. Check whether the diagnosis code is set again.


Recheck if the diagnosis code is set in the ETACS-ECU.
(1)Erase the diagnosis code.
(2)Turn the ignition switch from "LOCK" (OFF) position to "ON" position.
(3)On completion, check that the diagnosis code is set again.
Q. Is the diagnosis code set?

Return to Step 1.

The procedure is complete.
สวัสดีคุณ...ผู้เยี่ยมชม  กด ❤ ถูกใจโพสท์นี้ หรือยัง...
ต้องการสมัครสมาชิก VIP สมัครได้ที่นี่...   หรือทาง Line ID: k.sonchai