มาร่วมเป็นกำลังใจให้เว็บด้วยการสมัครสมาชิกวีไอพี ~~ เลือกปีที่ท่านต้องการได้โดยไม่ต้องเรียงปี ~~ ปีละ 350 บาท สมัคร 2 ปีลดเหลือ 600 บาท ~~ มีไลน์กลุ่ม VIP จำนวนหลายร้อยท่าน เอาไว้ปรึกษางานซ่อม ~~ เข้าถึงข้อมูลด้านเทคนิค ข้อมูลเชิงลึกมากมาย.....
0 สมาชิก และ 1 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้
ทีนี้มาว่ากันถึงคู่มือการซ่อมเกียร์อัตโนมัติ ประเดิมกันก่อนด้วยรุ่นนี้เลย U140E/F, U240E – Automatic Transmission Service Manual Language: EnglishFormat: Online PDFPages: 120Size: 17.7 Mbตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบU140E-F, U240E - Automatic Transmission Service Group PDF ( <- คลิ๊กเพื่อแสดง/ซ่อนเนื้อหา) Starting at the beginning of production for the 1998 model year for Lexus and 2000 for Toyota, a new transaxle, designated as the, U140/U240 series was introduced into service. This Transaxle’s shift points, and shift feel are electronically controlled by a Powertrain Control Module. This is accomplished by the PCM monitoring engine load and adjusting solenoid duty cycle to match pressure rise and shift feel. The PCM also monitors the turbine and output speed sensors to calculate gear ratio and the Transmission Range Sensor for gear selection. This front wheel drive transaxle has four forward gears, and one reverse gear. The unit is comprised of three connecting clutches, three holding brakes, three planetary gear sets, and two one-way clutches. In addition, there is a clutch located in the torque converter which is applied via the ECM for increased fuel economy. The primary difference between the U140E/F and the U240E is clutch capacity. The U140 series being used primarily in the V6 applications, thus, containing a greater number of friction elements in the individual clutch packs, while the U240 series is utilized primarily in the smaller 4 cylinder engines.Applications:U140E2002–2004 Camry (V6)2001–2003 Highlander (V6)1999-2003 Lexus ES 3001999-2003 Lexus RX 300 (FWD)U140F2001–2003 Highlander (4×4)2001–2010 RAV4 (4×4)1999–2003 Lexus RX 300 (AWD)2009– Matrix (2.4 L) (AWD)U240E2000–2005 Celica GT-S2003 Matrix XRS (with VVTL-i engine)2000–2006 runx/allex (with VVTL-i engine)2000-2001 Avensis VVTIContents ( <- คลิ๊กเพื่อแสดง/ซ่อนเนื้อหา)TRANSMISSION APPLICATION BY VEHICLEIDENTIFICATION CODE STAMPING LOCATIONCOMPONENT APPLICATION CHARTCONNECTOR AND INTERNAL HARNESS SCHEMATICWIRING DIAGRAM AND CONNECTORSTRANSMISSION RANGE SENSORTURBINE AND OUTPUT SPEED SENSORSVEHICLE SPEED SENSORDTC DESCRIPTIONSTRANSAXLE DISASSEMBLYCOMPONENT REBUILD SECTION:TORQUE CONVERTER HOUSINGUNDERDRIVE PLANETARY ASSEMBLYDIFFERENTIAL ASSEMBLYOIL PUMP ASSEMBLYDIRECT (C2) CLUTCHFORWARD (C1) CLUTCHUNDERDRIVE (C3) CLUTCH2ND BRAKE (B1)NO. 1 ONE WAY CLUTCH (F1) FREEWHEEL OPERATIONNO. 2 ONE WAY CLUTCH (F2) FREEWHEEL OPERATIONVALVEBODY ASSEMBLYUPPER VALVEBODY CHECK BALL LOCATIONSLOWER VALVEBODY CHECK BALL LOCATIONSSOLENOID OPERATION AND CHECK PROCEDUREVALVEBODY RE-ASSEMBLY PROCEDURETRANSMISSION FINAL ASSEMBLYTORQUE SPECIFICATIONSCASE PASSAGE IDENTIFICATION FOR AIR TESTINGLINE PRESSURE TESTING, TAP LOCATIONS, FLUID CHECKING PROCEDUREECM MEMORY RESET PROCEDURESPECIAL SERVICE TOOLS (SST) ขอบคุณเว็บ https://cardiagn.com