ข่าวประชาสัมพันธ์

มาร่วมเป็นกำลังใจให้เว็บด้วยการสมัครสมาชิกวีไอพี ~~ เลือกปีที่ท่านต้องการได้โดยไม่ต้องเรียงปี ~~ ปีละ 350 บาท สมัคร 2 ปีลดเหลือ 600 บาท ~~ มีไลน์กลุ่ม VIP จำนวนหลายร้อยท่าน เอาไว้ปรึกษางานซ่อม ~~ เข้าถึงข้อมูลด้านเทคนิค ข้อมูลเชิงลึกมากมาย.....


ผู้เขียน หัวข้อ: Cooling Fan Motor Operation Inspection ในมาสด้า 3  (อ่าน 807 ครั้ง)

0 สมาชิก และ 1 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้

ออฟไลน์ Auto Man

  • Administrator
  • หัวหน้าศูนย์ซ่อมสร้าง
  • *****
  • เจ้าของกระทู้
  • Joined: ก.ย. 2558
  • กระทู้: 37519
  • สมาชิกลำดับที่ : 1
  • เพศ: ชาย
  • มือผู้ให้ย่อมสูงกว่ามือผู้รับ
    • เว็บชุมชนคนรักช่างยนต์
    • อีเมล์
Cooling Fan Motor Operation Inspection ในมาสด้า 3
« เมื่อ: 30 กันยายน 2566, 08:37:17 »
  • ขึ้นบน
  • ลงล่าง
  •    Cooling Fan Motor Operation Inspection 
    1. Verify that the battery voltage is above 12.4 V.

    • If the battery voltage is below 12.4 V, charge the battery or connect the external power supply.
    2. Connect the WDS or equivalent to the DLC-2.

    3. Access the following PIDs.

    • ECT
    • AC_REQ
    • COLP
    4. Turn the A/C switch to off.

    5. Verify that ECT PID is below 98 °C {209 °F} and the AC_REQ is off.

    • If the ECT PID is below 98 °C {209 °F}, inspect the ECT sensor.
    • If the AC_REQ PID is on, inspect the A/C switch and A/C refrigerant pressure switch (high/low pressure).
    6. Turn the ignition switch to the ON position while the temperature is below 98 °C {209 °F} with the ignition switch in the ON position.

    7. Verify that the cooling fan is not operating.

    • If the cooling fan is operating inspect the following:
    (1) Verify that the FAN DUTY PID is 0 %.
    • If the FAN DUTY PID is not 0 %, inspect the following PID and related parts.
    - ECT (ECT sensor)
    - AC_REQ (A/C switch and A/C refrigerant pressure switch (high/low) pressure)
    - COLP (A/C refrigerant pressure switch (medium pressure))
    - VSS (Vehicle speed sensor)
    - ACCS (A/C magnetic clutch)
    • If the FAN DUTY PID is 0 %, replace cooling fan component.
    8. Turn the A/C switch to on.

    9. Verify that the cooling fan is operating while the ECT PID is below 98 °C {209 °F}.

    • If the cooling fan does not operate, inspect for the following:
    - A/C switch
    - A/C refrigerant pressure switch
    - Fan control module power supply circuit (open or short circuit)
    - Fan control module GND circuit (open or short circuit)
    - Fan control module control signal circuit (open or short circuit between fan control module terminal B and PCM terminal 1AP)
    - Fan control module
    (See COOLING FAN MOTOR COMPONENT INSPECTION.)
    10. Verify that the cooling fan operates at medium speed while the COLP PID is off and high speed while the COLP PID is on.

    • If the cooling fan does not operate medium and/or high speed, inspect for the following:
    - A/C refrigerant pressure switch (medium switch)
    - Fan control module
    (See COOLING FAN MOTOR COMPONENT INSPECTION.)
    11. Turn the A/C switch to the off position.

    12. Start the engine and idle it.

    13. Verify that the cooling fan operating speed increases relative to the ECT PID increase.

    • If the cooling fan speed does not increase inspect the following:
    - ECT sensor (characteristic)
    - Fan control signal circuit (between fan control module terminal B and PCM terminal 1AP)
    • If the all items are normal, replace the cooling fan component.
    สวัสดีคุณ...ผู้เยี่ยมชม  กด ❤ ถูกใจโพสท์นี้ หรือยัง...
    ต้องการสมัครสมาชิก VIP สมัครได้ที่นี่...   หรือทาง Line ID: k.sonchai

    Cooling Fan Motor Operation Inspection ในมาสด้า 3
    « เมื่อ: 30 กันยายน 2566, 08:37:17 »