หมวดวิศวกรรม/เทคโนโลยียานยนต์ => คู่มือการซ่อม (Service Manual) => ตามหาคู่มือซ่อม => ข้อความที่เริ่มโดย: Auto Man ที่ 19 กรกฎาคม 2567, 17:07:37

หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 19 กรกฎาคม 2567, 17:07:37
    เนื่องจากว่ากล่องมีปัญหา อยากได้วายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda B6 DOHC 16 Valve Turbo

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimg.cc/nM6H2Vww)

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimages.org/)

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimages.org/)
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 19 กรกฎาคม 2567, 17:13:15
   เครื่องตัวนี้ไม่มั่นใจว่าจะอยู่ในรถมาสด้ารุ่นไหน

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (http://www.tools111.com/product/2233/%E0%B8%84%E0%B8%B9%E0%B9%88%E0%B8%A1%E0%B8%B7%E0%B8%AD%E0%B8%8B%E0%B9%88%E0%B8%AD%E0%B8%A1%E0%B9%81%E0%B8%A5%E0%B8%B0-wiring-diagram-mazda-mx3-%E0%B9%80%E0%B8%84%E0%B8%A3%E0%B8%B7%E0%B9%88%E0%B8%AD%E0%B8%87%E0%B8%A2%E0%B8%99%E0%B8%95%E0%B9%8C-b6-k8-%E0%B8%9B%E0%B8%B5-1995)

รายละเอียด
คู่มือซ่อมและ Wiring Diagram Mazda MX3 ปี 1995
เครื่องยนต์
 - B6 DOHC
 - K8 DOHC

รายละเอียด
- ถอดประกอบ / ซ่อมแซม / ตรวจเช็ค / Wiring Diagram
- แบบ CD จำนวน 1 แผ่น

เนื้อหา
( <- คลิ๊กเพื่อแสดง/ซ่อนเนื้อหา)
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 20 กรกฎาคม 2567, 10:25:56
   ว่าด้วยเครื่องตระกูล B ของ Mazda
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_B_engine

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimages.org/)
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 20 กรกฎาคม 2567, 12:35:19
16-valve DOHC
1989-1993 Mazda Miata
( <- คลิ๊กเพื่อแสดง/ซ่อนเนื้อหา)
1993-1999 Mazda Xedos 6
 2000-2005 Kia Rio (for export markets only)
 1997-2003 Mazda Familia/ Mazda Etude (South Africa)
 1991-1994 Mercury Capri (USDM)

คุณต้องมีสิ่งต่อไปนี้เพื่อดูเนื้อหาโพสต์นี้:
  • คุณต้องเป็นสมาชิกของกลุ่มใดกลุ่มหนึ่งต่อไปนี้: Administrator.
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 22 กรกฎาคม 2567, 15:00:46
   เครื่อง Mazda B6 DOHC มี Turbo ด้วย ไม่รู้ว่าสิงสถิตย์กับรถรุ่นอะไร
- ตามไปดูวายริ่งของกล่อง ECU ของ Mazda Miata (1991)

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimg.cc/CZ2N9NSz)

   กล่องอีซียูเป็นปลั๊กบาง แบบ 2 ปลั๊ก
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 22 กรกฎาคม 2567, 15:33:30
   ไม่ตรงก็ไปกันต่อ

   MAZDA B6-DOHC BP-DOHC ENGINE WORKSHOP MANUAL   
       This manual explains the disassembly, inspection, repair, and reassembly
procedures for the above-indicated engine. In order to do these procedures safely,
quickly, and correctly, you must first read this manual and any other relevant service
materials carefully.

    The information in this manual is current up to June, 1994. Any changes that occur
after that time will not be reflected in this particular manual. Therefore, the contents of
this manual may not exactly match the mechanism that you are currently servicing.

   B6 ENGINE   
      1.6 L (1,597 cc) B6 — (78.0×83.6 mm) — This was a bored-out version of the B3.
The 16-valve SOHC B6 was found in the 1985-1989 and 1990-1994 Mazda 323,1991-1993
Mazda MX-3 the 1987-1990 Mercury Tracer, and the 1985-1990 Ford Laser.

      The 16-valve DOHC B6 was also found in the 1994-1998 Ford Laser KJ/KL, 1997-2004
Kia Sephia, Kia Shuma, 2000-2004 Kia Spectra and 2000-2005 Kia Rio (for export markets).

     In Japan, the United Kingdom, and Australia a fuel-injected version called the B6F was available.
In Europe, the B6 also came in a 16-valve DOHC version, mostly found in the Mazda 323 BG and
323F BG models from 1989-1994. This engine was the same 1.6 liter fuel-injected, but with two
camshafts and 88 hp. Kia’s version of the B6 (16-valve DOHC) had a marginally shorter stroke
(at 83.4 mm), for a total displacement of 1,594 cc. This engine was used in the Rio, Sephia II,
and Shuma.
8-valve SOHC
1985-1989 and 1990-1994 Mazda 323
1987-1990 Mercury Tracer
1985-1990 Ford Laser KC/KE

16-valve SOHC
1991-1993 Mazda MX-3
1989-1994 Mazda 323 BG
1989-1994 Mazda 323F BG/Mazda Astina BG
1989-1994 Ford Laser KF/KH

16-valve DOHC
1989-1993 Mazda Miata
1993-1999 Mazda Xedos 6
1997-2004 Kia Sephia/ Kia Shuma/ Kia Spectra
2000-2005 Kia Rio (for export markets only)
1997-2003 Mazda Familia

    BP ENGINE   
     The 1,839 cc or 1.8 BP is a DOHC (dual-overhead camshaft) variant of the B8,
featuring an 83 mm bore and 85 mm stroke and four valves per cylinder. This engine
was called ‘BP-ZE by Mazda engineers’ and featured a forged crankshaft, piston oil squirters,
a structural aluminium oil pan with cooling fins, a 7,000 rpm redline, and Variable Intertia
Charging System VICS which is activated by a control solenoid at high rpm to increase horsepower
in the upper rev range. The engine in base form on 91RON fuel produces 96 kW (129 hp) at
6,000 rpm and 165 N⋅m (122 lb⋅ft) at 4,000 rpm. The engine is a favourite for both N/A and
turbo motoring enthusiasts for its robust design, materials and construction. This particular
variant can be found in the following vehicles:
1989-1994 Mazda Familia GT (European & Australian Market)
1989-1994 Ford Laser TX3 (Australian Market)
1994-1998 Ford Laser KJ GLXi (Australian Market)
1994-1998 Mazda Artis “LX” VICS jm1 (North America Market)
1990-1994 Mazda Protege LX (with VICS)
1995-1998 Mazda Protege ES (Australian Market: 1994-1998 323 Protege SE)
1990 Mazda Infini
1990-1991 and 1993 Mazda Protege GT (Canadian Market)
1990-1993 Mazda 323 (European Market)
1991-1996 Ford Escort GT and LX-E
1991-1996 Mercury Tracer LTS
1995-1997 Kia Sephia RS, LS, GS
1994-1998 Mazda Familia (Japanese Market)
1994-1998 Mazda Lantis
1994-1997 Mazda MX-5/Miata (did not have VICS until 1999)
1996-1998 Suzuki Cultus Crescent/Baleno/Esteem
There is also a non-performance SOHC version that is most easily recognized by its black
stamped-steel oil pan. It also features a cast crankshaft, no oil squirters, a plastic oil pickup
tube and less aggressive camshafts. It is found in the 1995-1998 Mazda Protege ES.

Mazda Motor Corporation 1994
PRINTED IN JAPAN, July 1994
Form No. 1425-10-94G
Part No. 9999-95-EWBP-95
Language: English
Format: PDF
Pages: 58

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimg.cc/qgg03vWx)
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 22 กรกฎาคม 2567, 15:58:27
   ไปกันต่อ
   Mazda Xedos 1992 Workshop Manual German PDF 
This webpage contains Mazda Xedos 1992 Workshop Manual German PDF used by
Mazda garages, auto repair shops, Mazda dealerships and home mechanics.

With this Mazda Xedos Workshop manual, you can perform every job that could be
done by Mazda garages and mechanics from:
changing spark plugs,
brake fluids,
oil changes,
engine rebuilds,
electrical faults
and much more
The Mazda Xedos 1992 Workshop Manual German PDF includes:
detailed illustrations,
drawings,
diagrams,
step by step guides,
explanations of Mazda Xedos:
service
repair
maintenance
https://turbobit.net/download/started/pixqos6dmud8

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimages.org/)

กล่อง ECU เป็นปลั๊กบาง 2 ปลั๊กเหมือนรุ่นอื่น

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimages.org/)
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 22 กรกฎาคม 2567, 17:29:07
  ตามยังไง ก็ยังไม่เจอ
คุณต้องมีสิ่งต่อไปนี้เพื่อดูเนื้อหาโพสต์นี้:
  • คุณต้องเป็นสมาชิกของกลุ่มใดกลุ่มหนึ่งต่อไปนี้: Administrator.
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 23 กรกฎาคม 2567, 10:13:04
   ตามหากันต่อ... ไปกันที่
FORD Laser KJ
Ford Laser KJ 1994 - 1996 Factory Repair Manual 4 Volume factory repair manual
set for the Ford Laser, KJ series, 1994 to 1996.
https://www.computeroutpost.com.au/item/wm35/

   Contents Volume    1: 
{alt}
● General Information
● Engine - B3
● Engine - Z5
● Engine - B6 & BP
● Lubrication System
● Cooling System
● Fuel and Emission Control System - B3 CIS
● Fuel and Emission Control System - Z5
● Fuel and Emission Control System - B3 Carb
● Fuel and Emission Control System - B6 & BP
● Engine Electrical System
● Clutch
● Manual Transaxle - F25M-R
● Manual Transaxle - G25M-R
● Automatic Transaxle - FA4A-EL
   Contents Volume    2: 
● General Information
● Front and Rear Axles
● Steering System
● Braking System
● Wheels & Tyres
● Suspension
● Body
● Body Electrical System
● Heater and Air Conditioner Systems
   Contents Volume    3: 
● General Information
● B3 - SOHC Engine Overhaul
● Z5 - DOHC Engine Overhaul
● B6 - DOHC Engine Overhaul
● BP - DOHC Engine Overhaul
● B3 - SOHC Lubrication System
● Z5 - DOHC Lubrication System
● B6 - DOHC Lubrication System
● BP - DOHC Lubrication System
● F25M-R Manual Transaxle Overhaul
● G25M-R Manual Transaxle Overhaul
● FA4A-EL Mechanism and Operation
   Contents Volume    4: 
● General Information
● Ground Point
● Electrical Wiring Schematic
● System Circuit Diagram / Connector Locations
● Common Connectors
● Joint Box / Complete Wiring System
● Index
Factory Publication.

Printed in Australia under licence with Copyright to Ford.
 (https://postimages.org/)

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimages.org/)

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimages.org/)

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimages.org/)
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 23 กรกฎาคม 2567, 12:31:43
   ตามไปตามมา หายังไงก็ไม่เจอ สำหรับหน้าปลั๊กของกล่อง
B677 18 881_

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimages.org/)
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 23 กรกฎาคม 2567, 12:39:56
  มองจากหน้าปลั๊กที่ตัวกล่อง นับจากด้านขวามือ เขาจะนับเป็น
ปลั๊ก 1 ปลั๊ก 2 ปลั๊ก 3 เรียงกันไป ส่วนตำแหน่งขา เขาจะเรียกเป็น
A B C D...........................

    ประมาณนี้

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimages.org/)

    ปลั๊ก 2 ปลั๊ก 3 จำนวนขาเท่ากัน แต่ปลั๊ก 1 ไม่เท่ากัน หาวายริ่งที่มี
จำนวนขาตรงกับกล่องก็ไม่เจอ รวมถึงหาวายริ่งก็ไม่มีด้วย
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 23 กรกฎาคม 2567, 12:42:59
ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimg.cc/Wh1hHffM)
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 23 กรกฎาคม 2567, 12:43:12
ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimg.cc/gntnFqf1)
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 23 กรกฎาคม 2567, 12:48:34
   บางท่านอาจอยากได้วายริ่งไปไล่ดูประกอบหน้าปลั๊ก

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimg.cc/23V4qyCp)
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 23 กรกฎาคม 2567, 12:48:48
ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimg.cc/fJdmKP3B)
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 23 กรกฎาคม 2567, 12:57:41
    เพื่อนสมาชิกเปิดกล่อง ถ่ายภาพตัวอักษรที่อยู่ที่พินของกล่องมาให้ดู
มาดูด้วยกันครับ

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimg.cc/KkMkckyx)

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimages.org/)
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 23 กรกฎาคม 2567, 12:59:49
    ปลั๊ก 1 มีถึงแค่ 1M 1N

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimg.cc/LJJySSsR)
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 23 กรกฎาคม 2567, 13:01:22
    ก็ได้ประสบการณ์ในการพลิกแพลงหาวายริ่งมาใต้ใกล้เคียงกับกล่อง
เขาเรียกว่า "หนึ่งงานหนึ่งประสบการณ์"
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 23 กรกฎาคม 2567, 16:24:58
https://www.cnautotool.com/blog/how-to-read-mazda-obd-1-codes-without-obd-scanner/

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimages.org/)

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimages.org/)

ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://postimages.org/)
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 23 กรกฎาคม 2567, 16:43:34
   Mazda OBD 1 Codes   
EOBD code   Failure type
00   No failure type information
01   General electrical failure
02   General signal failure
03   Frequency modulated (FM)/pulse width modulated (PWM) signal failure
04   System internal failure
05   System programming failure
06   Algorithm based failure
07   Mechanical failure
08   Data bus signal/message failure
09   Component failure
( <- คลิ๊กเพื่อแสดง/ซ่อนเนื้อหา)
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 23 กรกฎาคม 2567, 16:51:44
    ส่วนของการลบ/เคลียร์
   การเคลียร์รหัส   
    จำเป็นต้องลบรหัสที่เก็บไว้ในหน่วยความจำ ECU เมื่อการซ่อมแซมเสร็จสิ้น การลบรหัสในระหว่างการวินิจฉัย
สามารถช่วยให้คุณแยกข้อผิดพลาดที่ร้ายแรง (สม่ำเสมอ) ออกจากข้อผิดพลาดที่เกิดขึ้นเป็นระยะๆ ได้ หากต้องการ
ลบรหัสที่เก็บไว้ ให้ถอดสายแบตเตอรี่ขั้วลบออก จากนั้นเหยียบเบรกอย่างน้อย 10 วินาที หลังจากต่อสายแบตเตอรี่
กลับเข้าที่แล้ว ให้ตรวจสอบระบบว่ามีรหัสที่เหลืออยู่หรือรหัสที่ตั้งขึ้นใหม่หรือไม่
หัวข้อ: เพื่อนสมาชิกตามหาวายริ่งและหน้าปลั๊ก Mazda เครื่อง B6
เริ่มหัวข้อโดย: Auto Man ที่ 23 กรกฎาคม 2567, 16:59:56
Mazda EFI Diagnostic Trouble Code Retrieval
323/Astina/Allegro Models with Check Engine Light (MIL)
1994 to 1998
Z5/KF/B6/BP Engine models
ตรงนี้มีภาพ! แต่ท่านจะมองไม่เห็น , ท่านต้อง  สมัครสมาชิก หรือ ลงชื่อเข้าระบบ
 (https://drive.google.com/file/d/1YPArLezgLX719UHYQpn5UxbsZYoZFIyu/view?usp=sharing)

    คลิ๊กที่ภาพเพื่อดาวน์โหลดคู่มือเช็คโค้ด